Thursday, September 18, 2008

Don't Believe Any Story Until it is Officially Denied.....


Nazzal: No intention to move Hamas offices from Syria to Jordan

"DAMASCUS, (PIC)-- Mohammed Nazzal, political bureau member of the Hamas Movement, told Quds Press that his Movement had no intention to move its offices from Syria back to Jordan in the light of the recent developments.

He said such press speculations were not true, adding that reports claiming presence of security problems in Syria were baseless.

Nazzal denied that Hamas had adopted any new security measures to protect its leaders, adding that the same security precautions were being adopted and had nothing to do with the escalation of Israeli threats against Hamas leaders.

In another question, he said that his Movement did not start steps to shift the mediation bid in the prisoners' swap deal from Egypt to another country, and added that Hamas had nothing do with the delay in this question."

"دمشق – المركز الفلسطيني للإعلام
نفى قيادي في المكتب السياسي لحركة المقاومة الإسلامية "حماس" أن تكون سورية قد وجهت لهم أي تعليمات جديدة تتعلق بوجودهم أو بتحركاتهم، وأكد أنّ الاحتياطات الأمنية المشددة التي تتخذها قيادات "حماس" لم يطرأ عليها أي تغيير.
وأوضح عضو المكتب لسياسي لحركة "حماس"، محمد نزال، في تصريحات لـ "قدس برس"، أنّ وجود قيادات "حماس" في دمشق لم يطرأ عليه أي تغيير، وأنّ الأنباء التي تحدثت عن توجه لنقل مكتب "حماس" من دمشق والعودة بها إلى الأردن في سياق التطورات التي يعرفها ملف العلاقات السورية ـ الغربية وضمنها العلاقات السورية ـ الصهيونية غير صحيحة. وقال نزال "كل ما يُثار عن أي أجواء أمنية تتعلق بوجود "حماس" في سورية لا أساس له من الصحة في شيء، وهو من قبيل الإشاعات، وإثارة الأجواء السلبية، ونحن لم نتلق أي شيء من هذا القبيل".
ونفى القيادي الفلسطيني أن تكون "حماس" قد عمدت إلى اتخاذ إجراءات أمنية جديدة لحماية قادتها، وقال "ليس هناك أي جديد في مسألة الوضع الأمني، فالإجراءات الأمنية المتبعة في حماية قادة "حماس" مستمرة، ولا علاقة لها بتصاعد التهديدات الإسرائيلية لقادة "حماس" وإنما هي إجراءات احترازية كانت ولا تزال قائمة".

....."

No comments: