Sunday, August 21, 2011

The End of The "Mad Dog" of Libya is at Hand!


TWO DOWN.....
ONE TO GO!

احتفالات في ليبيا: الثوار يعلنون بلوغهم الساحة الخضراء، وعبد الجليل يؤكد اعتقال سيف الإسلام

عــ48ــرب
"نقل تلفزيون سكاي نيوز البريطاني، يوم الأحد، عن مراسله في طرابلس، إن قوات الثورة الليبية دخلت طرابلس من الغرب، وتقف على بعد ثمانية كيلومترات من وسط المدينة.

وقال المراسل هاتفيا، إن حشودا من الليبيين انتشرت في الشوارع لتحية قوات الثورة المتقدمة، وأضاف أنه لا توجد أي مؤشرات على مقاومة من جانب قوات معمر القذافي.
كما قال مصطفى عبد الجليل، رئيس المجلس الوطني الانتقالي، في وقت متأخر من ليل الأحد الاثنين، إن هناك أنباء مؤكدة عن اعتقال سيف الإسلام القذافي، مبينا أن الثوار يحترمون حقوق الانسان ويتعهدون بالالتزام بالمواثيق الدولية، وأنهم سيضمنون محاكمات عادلة لكل من يلقى القبض عليه، ويثبت تورطه في عمليات قتل للمواطنين الليبيين.
كما أفادت مصادر وفقا لقناة الجزيرة، أن الكتيبة المكلفة بأمر حماية العقيد معمر القذافي قررت أن تسلم نفسها وإلقاء سلاحها.

وأعلن الثوار الليبيون ليل الأحد - الاثنين، في خبر عاجل، تمكنهم من وصول منطقة الساحة الخضراء، كما أفادت تقارير لم يتم تأكيدها بعد، وفقا لقناة الجزيرة، ونقلا عن الثوار الليبيين، بأنهم تمكنوا اليوم الاحد من دخول منزل عائشة ابنة العقيد معمر القذافى في بن عاشور، وسط العاصمة طرابلس.

فيما قال آخرون إن كل من عبد الله السنوسي، مدير المخابرات في نظام القذافي، هرب إلى جنوب البلاد، وإن محمد حويج، وزير المالية، هرب إلى الجبل الغربي
...."


BREAKING NEWS!

Libyan Rebels: 'Colonel Gaddafi's Son Captured' (Video included)

Sky News

"Libyan rebels have told Sky News that Saif Al-Islam, Colonel Gaddafi's son, has been captured as the end of the regmine appears to draw ever closer.

The claims come as rebels make rapid advances into the centre of Tripoli, meeting scenes of jubilation and no resistance from Gaddafi's troops along the way.

Sky's special correspondent Alex Crawford, accompanying the rebels, said as opposition fighters entered the city, their cars gridlocked the roads and hundreds of people came out onto the streets to greet them.

The rebels responded with celebratory gunfire, she said.

"These scenes are amazing - there are hundreds of people who have come out onto the streets to greet this convoy of rebel soldiers.

"You can hear them singing and dancing, it is an amazing scene.

"We are now just a very short distance from the centre, with more and more people are coming onto the streets...."

No comments: