Wednesday, December 1, 2010

NYT Takes US Side in Iran Missile Flap

By Gareth Porter
November 30, 2010

A diplomatic cable released by WikiLeaks provides a detailed account of how Russian specialists on the Iranian ballistic missile program refuted the U.S. suggestion that Iran has missiles that could target European capitals or intends to develop such a capability.

The Russians provided a comprehensive argument challenging the very existence of the mystery missile that the U.S. claims Iran acquired from North Korea. But readers of the two leading U.S. newspapers never learned those key facts about the document.

The New York Times and Washington Post reported only that the United States believed Iran had acquired such missiles - supposedly called the BM-25 - from North Korea. Neither newspaper reported the detailed Russian refutation of the U.S. view on the issue or the lack of hard evidence for the BM-25 from the U.S. side....."

No comments: