Tuesday, March 13, 2007

The Latest Gem From Hamas' Windbags


أبو مرزوق: الفلسطينيون يعلّقون آمالاً كبيرة على القمة العربية لتكمّل اتفاق مكة

"صنعاء - المركز الفلسطيني للإعلام

قال الدكتور موسى أبو مرزوق، نائب رئيس المكتب السياسي لحركة المقاومة الإسلامية "حماس" إن الشعب الفلسطيني وحكومة الوحدة الوطنية "تعلّق آمالاً كبيرة على النتائج التي ستخرج بها القمة العربية المزمع انعقادها في الرياض"، أملاً أن "تأتي مكملة لاتفاق مكة".

وأضاف يقول: "هناك أهمية كبيرة معقودة على مؤتمر القمة بالرياض، خاصة في انعكاسات اتفاق مكة على جدول أعمال القمة"، موضحاً أن أهم المكاسب التي حققتها حركة "حماس" في اتفاق مكة هو الاعتراف الوطني والعربي والدولي بنتيجة الانتخابات.

وأشار أبو مرزوق، خلال حلقة نقاشية في صنعاء، تحت عنوان "القضية الفلسطينية بين مكة والقمة"، إلى أربع مطالب فلسطينية من القمة العربية في الرياض؛ أولها التعهدات العربية التي التزمت بها القمم العربية السابقة تجاه الشعب الفلسطيني، "التي آن الأوان للالتزام بها والدفع بها لحكومة الوحدة الوطنية القادمة"، وثانيها "ترجمة قرار وزراء الخارجية العرب برفع الحصار عن الشعب الفلسطيني، وعدم معاقبة الشعب الفلسطيني على خياره الديمقراطي"، مشيراً إلى أن هناك موقف أوروبي جيد بحاجة إلى تدعيمه.
........."


Abu Marzouk: Palestinians attach hopes on Arab summit to bolster Makkah accord

"SANA'A, (PIC)-- Deputy-head of Hamas’ political bureau Dr. Mousa Abu Marzouk has affirmed that the Palestinian people and the upcoming PA unity government were attaching big hopes on the upcoming Arab summit in endorsing the Makkah agreement.

Abu Marzouk’s remarks came during a political forum in the Yemeni capital Sana’a on Monday, where he affirmed that one of Hamas’ gains out of the agreement was the Arab and international recognition of results of last year’s PA legislative elections, which Hamas won.

Unequivocally, Abu Marzouk asserted that the Palestinians want Arab countries to answer four urgent demands, first to carry out pledges they made to the Palestinians during the past Arab summits, to implement the decision taken by Arab foreign ministers in their meeting in Cairo, urging the immediate rescinding of the unjust economic embargo on the Palestinians......"

No comments: